پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261496
مقرضان در فضاي مجازي به دنبال انتشار اخبار کذب و ايجاد التهاب هستند/ کاربران سواد رسانه‌اي خود ار افزايش دهند
تاریخ انتشار : 1401/05/26 09:29:55
نمایش : 799
رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برخي دوست ندارند مردم به آرامش برسند، از همين‌رو اخبار جعلي را آماده کرده و در فضاي مجازي منتشر مي‌کنند گفت: اين افراد انتظار دارند مطالب مذکور بازنشر يابد و التهاب مدنظرشان در فضاي مجازي و در فضاي حقيقي ايجاد شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در اتفاقات مختلف ممکن است افراد مقرض قصد سوءاستفاده در فضاي مجازي را داشته باشند.
 
وي با بيان اينکه برخي دوست ندارند مردم به آرامش برسند، از همين‌رو اخبار جعلي را آماده کرده و در فضاي مجازي منتشر مي‌کنند تصريح کرد: اين افراد انتظار دارند مطالب مذکور بازنشر يابد و التهاب مدنظرشان در فضاي مجازي و در فضاي حقيقي ايجاد شود.
 
عسگري بيان داشت: خوشبختانه با هوشياري که فعالان فضاي مجازي دارند، مردم را نسبت به اخبار کذب آگاه مي‌کنند، اما باز هم افرادي از روي احساسات يا به‌واسطه مشکلات بروز کرده و ناراحتي‌ها و نگراني‌ها بدون توجه به بازتاب حاصل از انتشار اين اخبار کذب اقدام به دست به دست کردن آن‌ها مي‌کنند.
 
رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: توصيه مي‌شود مردم سواد رسانه‌اي خود را ارتقاء دهند و به اين ترتيب اجازه ندهند افراد مقرض از احساسات‌شان سوءاستفاده کنند.
 
وي با اشاره به اينکه کاربران بايد توجه داشته باشند که هر خبري را که مي‌خواهند در فضاي مجازي بازنشر کنند کامل بخوانند و مطلع باشند که خبري که قرار است در فضاي مجازي قرار گيرد چه تبعاتي مي‌تواند به همراه داشته باشد خاطرنشان کرد: اين موضوع سبب مي‌شود افراد در اخبار تامل کرده و کمتر شاهد چنين مشکلاتي باشيم.
 
عسگري اضافه کرد: فعالان فضاي مجازي اين استان تعامل خوبي با پليس فتا و مسئولين دارند و هر لحظه اتفاقي بيافتد به‌صورت دغدغمند اقدام مي‌کنند و همواره به دنبال شفاف‌سازي و انتشار اخبار موثق و شفاف هستند تا مقرضان را ناکام کنند.
 
رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري ادامه داد: مطمئن‌ترين اخبار از طريق رسانه‌هاي رسمي و رسانه ملي در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و اين رسانه‌ها جزء معتبرترين منابع هستند، اما مردم ممکن است به آن رسانه دسترسي نداشته باشند و يا فرصت کافي براي تحقيق در اين زمينه نداشته باشند، که براي رفع اين مشکل فعالان فضاي مجازي که مورد وثوق هستند اقدام به انتشار اخبار موثق نموده و در شبکه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها فعال هستند.
 
وي افزود: پيج‌هاي فعال در اين استان به‌صورت شبانه‌روزي در حال انتشار اخبار بوده و اخبار صحيح را در اختيار مردم قرار مي‌دهند و ما قدردان اين موضوع هستيم، اما توصيه مي‌کنيم همانطور که تا اين لحظه همکاري و همدلي با پليس فتا و مسئولين داشتند باز هم اين روند را ادمه داده و اخبار درست و صحيح را لحظه به لحظه از منابع معتبر دريافت و در اختيار مردم قرار دهند و هر جايي احساس کردند خبر کذبي درحال انتشار است يا ملتهب‌کننده جامعه است بلافاصله اطلاع‌رساني کنند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html